Grimoire : Heralds of the Winged Exemplar – MEGJELENÉSI DÁTUM!!!

Hogy miért lesz piros betűs nap a május 29, és miért nagy szám egy dungeon crawl (“labirintusfelfedező”) indie játék megjelenése? Nos, mivel a Grimoire : Heralds of the Winged Exemplar-t már közel 20 éve fejlesztik , és rengetegszer voltak úgy a rajongók, és talán a készít(ők) is, hogy sosem fog elkészülni a várva várt program. Sokan keresztet vetettek a projektre a sikertelen indegogo után. Egészen mostanáig, amikor is pár hete újra életjelet adott magáról a GOLDEN ERA GAMES, és megígérte a kitartó követőinek, hogy bizony hamarosan várható a játék, méghozzá a steamen! Természetesen senki sem ette meg a lekváros tésztát, ám most, húsvét hétfőn, a szörny-nyuszi Cleve Blakemore bedobta az említett oldalon, hogy MAY 29th, 2017  (MEMORIAL DAY), jön el a napja, amikor végre a kezük közé kaparinthatják a minden idők legrégebb óta fejlesztet indie játéka címért is induló Grimoire HOTWE-t (uh, szép mozaik szó). Meglátjuk. Addig is egy kedv csináló videó:

 

A Dungeon Master, Eye of the Beholder, Might & Magic, Wizardy és egyéb klasszikusok nyomát követő rpg-ről pedig bővebben a cikk folytatásában olvashattok. Nem semmi, amit ígérnek itt nekünk.

Aki játszott már valamelyik az előbb említett, klasszikus “labirintusos” rpg-vel, vagy a mai, modern dungeon crawl-el (Legend of Grimrock 1-2, Might and Magic X stb.), annak ismerős lesz a játék felépítése. Biztos akad majd olyan is, aki kapásból beletanul, de az tuti, hogy hosszú, izzasztó órák, napok, hetek várnak arra, aki ki akarja majd ismerni a GHOTWE minden csínját-bínját-mágiáját. Kezdjük azzal, hogy kapásból már a 8 karakter létrehozás, nem 5 perces móka, tuti a tucatnyi újrakezdés (vagy a rendszeres wiki bújás), mire sikerül egy ütőképes csapatot kreálni, akik harci gépezetként darálják a monsztrékat, és nem haláloznak el az első pulykacsiga kölyöktől. Az embereinek, lényeink későbbi “menedzseléséről” (kaja, pia, nők) nem is beszélek, az alábbi, infó halmokból álló karakterlapot is csak erős idegzetűeknek ajánlom megtekintésre!

1-2 infó a karakterünkről. Látszólag jól van.

1-2 infó a karakterünkről. Látszólag jól van.

De nem lesz könnyű dolgunk, ugyanis 14 faj, 15 kaszt mellett legalább 50 skill is vár ránk. Mágia terén se számítsunk egyszerűségre, 144+ varázslat közül tallózhatunk, hogy kedvünkre erősítsük, gyógyítsuk a csapatot (a majdnem 30 nyavalyától) , vagy éppen kínozzuk velük a gonosz ellent. Ezekből amúgy 240 vagy több fajtaféle mászkál az amúgy szabadon bejárható világban. Segítségünkre lesz még 64 NPC, a maguk szerény 8000+ szavas mondandójukkal.

Grafika téren, mint az látszik, retro stílusú, 2D dominál, szép, kézzel rajzol elemekkel, és igazi, hangulatos midi zene szól majd, a legalább 600 órás játékmenet alatt (amit akár többféle képen is befejezhetünk, vagy kezdhetjük el !!! )

You shall not pass - mondta az öreg, román határőr.

You shall not pass – mondta az öreg, román határőr.

A harc körökre osztott lesz (még szép, valós időben szép lenne kezelni a csapatot és a több ezer tárgyat :D), de kalandjaink során az eszünket is latba kell majdan vetni a ravasz fejtőrök ellen, szerencsére lesz automap, és tempómat is (sőt, a gyógyítás is automatizálható). Nyithatunk, csukhatunk zárakat, kovácsolhatunk és kolbászt is lehet tölteni, de egyesek szerint ez utóbbi csak mese. Hurka lesz az.

Egyszóval nagyon sok az ígéret, a választásokon egy párt sem tud ennyire méztől ragacsos madzagot elhúzni a T. Nép előtt, így ha minden valóra válik, és a játékkal sem lesz gond, akkor… akkor, hát robbanni fog a bomba. Engem sem láttok egy darabig :D (Természetesen jövök majd hírekkel, ahogy lesz még valami érdemleges.)

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..