Star Trek: Borg – Az ellenállás hasztalan

Cartwright kapitány naplója, csillagidő 44002.3. Pár órával ezelőtt parancsot kaptunk az Admiralitástól, azonnal a Wolf 359-hez kell menünk. Egy ismeretlen eredetű faj, a Borg hajója tart a Föld felé. Minden áron meg kell, állítsuk! A USS Retrogeek azonnal útnak indult, és már csak percek kérdése, hogy elérjük az ellenséget. Eddig csupán egyetlen üzenet érkezett a Borg kocka formájú űrhajójáról, amit minden hajónak szétsugárzott a Flottába: “Mi vagyunk a Borg. Kapcsolják ki a pajzsukat és készüljenek az asszimilációra! Biológiai és technológiai adottságaikat a miénkbe olvasztjuk. Kultúrájukat a sajátunk szolgálatába állítjuk. Minden ellenállás hasztalan.”

A hozzám hasonló Star Trek rajongók, vér Trekkiek, falnak mindent, ami a kedvenc világukkal kapcsolatos, legyen az sorozat, film, könyv vagy videojáték. Sajnos, ez utóbbiból elég foghíjas a listám, mivel réteguniverzum a Star Trek, ezért szinte alig tudtam beszerezni a hozzá kapcsolható játékokat. Olyanokat persze végigjátszottam, mint az Armada I-II, Elite Force I-II, Bridge Commander, Klingon Honor Guard, Starfleet Command stb. Ám sajnos, sok, főleg a DOS korszakból, így is kimaradt, de  folyamatosan igyekszem pótolni a hiányosságaimat.

Phaser vs. Borg. Na, vajon ki kerül ki győztesen?

Phaser vs. Borg. Na, vajon ki kerül ki győztesen?

Ilyen bakancslistás játék, a napokban végigjátszott,  Star Trek: Borg is, ami a Simon & Schuster (könyv)kiadó gondozásában jelent meg 1996-ban. Igazából az egész nem más, mint egy élőszereplős, interaktív film, ahol apróbb feladványokat megoldva, döntéseket hozva haladhatunk előre a végkifejlet felé. Semmi komoly, olyan, mintha egy részt néznénk az új nemzedék utolsó évadjából (vagy esetleg a Voyagerből), könnyed 1-2 órányi szórakozás, egy egészen ötletes történettel. Ja, és benne van Q is. Beszámoló a folytatásban.

A  Star Trek: Borg legalább már 6-7 éve itt csücsül a winyóm delta kvadránsában. Az volt a gond, hogy a DosBox-al nem tudtam a CD-ről telepíteni, annak ellenére, hogy emuláltam a Romot. Sokadik próba után feladtam. Egészen a múlt hétig nem is foglalkoztam vele, ám akkor az az ötletem támadt, hogy mi lenne, ha az egész CD 1 tartalmát átmásolom a gépemre, és úgy próbálkozom az installal (DosBox alatt ofc.). Egy kis mókolás után bevált a manőver, és végre ott voltam az USS Righteous hídján.

Válassz bölcsen!

Válassz bölcsen!

Akinek ismerős a műfaj (Star Wars  Rebel Assault, Mad Dog McCree Dragon’s Lair stb.) az tudja mit várhat: olyan mozifilm, film, amiben menet közben, bizonyos részeknél nekünk kell dönteni, hogyan tovább (pl. választani két ajtó között, időben lenyomni egy billentyűt, beütni egy kódot, lelőni a képen felbukkanó ellenséget stb.). Ezenkívül nem sok dolgunk akad, pop-cornt majszolva élvezhetjük az eseményeket (kb. sok mai játék él ezzel interaktív átvezető címszó alatt).
Ez itt sem lesz másképpen, annyi különbséggel, hogy bármikor megállíthatjuk az időt (másnál nem emlékszem ilyenre), és ilyenkor a különleges PADD-al (Star Trek tablet :D) infót kérhetünk le tárgyakról, személyekről. Ez sokszor fontos  is lesz a továbbjutás szempontjából. Amúgy, ezt a részletes adatbázist, szinte bármelyik képkockán előhívhatjuk, komolyan, bárhol állítottam meg a játékot, amin az adott szereplő szerepelt, simán felismerte a program, és hozta le róla az infót. Ez utóbbiról annyit, hogy maga Q (John de Lancie) írta a PADD sok okosságát és az ő hangján olvassa fel a szöveget, szóval itt is akadnak jó poénok.

Dr. Q-uint a galaxis legfenomenálisabb humorú doktora. A leírás alapján legalábbis.

Dr. Q-uint a galaxis legfenomenálisabb humorú doktora. A leírás alapján legalábbis.

A történetben – spoiler mentesen – Qaylan Furlong kadét bőrébe bújhatunk, aki elvesztette apját 10 évvel korábban a Wolf 359-nél lezajlott csatában. Aki nem emlékszik, nincs tisztában a Star Trek történelemmel, annak röviden annyi, hogy ez a csata volt az, amiben, Q-nak hála, a Föderációs Flotta első ízben összecsapott a Borggal, aki időközben asszimilálta Picard kapitányt is. Az ütközet 1 kocka és 40 Csillagflotta hajó között zajlott, végül 39 Föderációs űrhajó pusztulásával végződött. Később, természetesen, a vége Happy End lett, Picard segítségével a kockából halászlét főztek.
Szóval, Qaylant éppen kispadra akarják ültetni, amikor felbukkan Q, és lehetőséget kínál apjának és hajója, az USS  Righteous megmentésére. Itt kapcsolódunk a storyba, és miután meghoztuk az első döntést, Q a kezünkbe nyomja az említett PADD-ot (amivel a hajó szinte minden eleméről részletes infót kaphatunk), majd visszautazik velünk az időben, és egy, a csata előtt elhalálozó bijani főtiszt bőrbe bújtat minket. Ez igen fontos infó, mivel én nem figyeltem a fajt és bajorinak hittem, ezért nem tudtam a képességéről, ami később lényeges a továbbjutás szempontjából.

A játékban ilyen a "grafika" (a többi képet a videó fájlból "loptam").

A játékban ilyen a “grafika” (a többi képet egyenesen a videó fájlból “loptam”).

Ha küldetésünk során elbukunk, akkor sincs nagy baj, Q egy kis gúnyoldás, ércelődés után visszaküld a mentési/választási ponthoz, hogy addig próbálkozzunk, amíg rájövünk a megoldásra. ilyenkor, gyakran, előfordul, hogy végig kell néznünk több percnyi videót (átugrani nem lehet őket), amíg újra a döntő részhez érünk. Megijedni nem kell, legtöbbször egyszerű kombinációkat, sorrendeket kell megjegyeznünk, ehhez a PADD mindig a segítségünkre lesz. Sokszor amúgy éppen hogy szükséges a bukás, a rossz utak bejárása, hogy az így szerzett infókat később felhasználhassuk! Hisz ne feledjük, Q számára, és így számunkra is, az idő sokkal rugalmasabban működik.
Amúgy egészen jó, ötletes a történet, a végére teljesen megszerettem a szereplőket, akik közül többen szerepeltek a szériákban, pl. az “apánkat” alakító Jeff Allin szerepelt a Voyagerben, Új nemzedékben is. A rendező, James L. Conway és John de Lancie pedig később a Voyager egyik epizódjában újra együtt dolgoztak (a fogságba esett Q rész). És ha már Janeway legendás hajója szóba került, a díszletek nagy része az akkor futó Voyagerből való (ami amúgy nem sok, kb. 2-3 helyszínen ehetjük a túrós-pitét). Viszont, az öltözetek nem igazán voltak korrektek (korhűek :D), ebben az időszakban már más volt a ruhaszabvány, ez a “bug” annak tudható be, hogy a régi TNG-s öltözeteket használtál, mivel azok már kispadosok voltak, könnyebben elérhetők (és olcsóbb lehetett a bérlésük), a jelvények viszont stimmelnek :P.
Mint említettem, a Simon & Schuster fő profilja a könyvek, egy rakat Star Trek jogot birtokolnak, és a játék alapján készítettek egy hangoskönyvet is!

Q nem hagy ki egy poént sem.

Q nem hagy ki egy poént sem.

Ajánlom tehát mindenkinek a S.T.: Borg-ot, teljesen korrekt, hangulatos interaktív film, amiben a nosztalgikus Star Trek faktor: 100%. Sőt, még egy kis filozofálás is van a végén, Q-val kapcsolatban, akit ebben a játékban láthatunk először és utoljára borgként!

Tervezem a testvérjáték, a Star Trek: Klingon végigjátszását is (és lesz 1-2 interaktív film játék, ha lesz időm), erről is írok pár sort, ha elég érdekes lesz. A Borgot pedig próbáljátok ki, ha van rá lehetőségetek, megéri!

Jó nosztalgiázást!

Bónusz: mivel nem installáltam hagyományos módon a játékot, ez a szöveget nem láttam:
“WELCOME HUMAN TO THE STAR TREK BORG INSTALLATION PROGRAM. CHOOSE 1 TO ASSIMILATE BORG INTO YOUR HARD DRIVE. RESISTANCE IS FUTILE. CHOOSING 0 IS FUTILE.”

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..